Sponsring


Sponsrade projekt:

Jonas Björk - Heavy Metal BMW'n

Mattias Lidenfors - Kutryggen

Daniel Bjälevik - Volvo 142 Turbo -69


Jonas Björk - Heavy Metal BMW'n:





Projekt under uppbyggnad.

Info:

E3 kaross.

Rörramschassie med stummonterad motor.

S38B38 motor från M5 E34 med MLS topplockspackning.

Bakmonterat turboaggregat, modell ej bestämt.

Dubbla 50mm wastegates.

Manuell 5-växlad Tremec tko600rr låda med tilton 3-skivig koppling.

Orginalframvagn.

M5 bakvagn.






Mattias Lidenfors - Kutryggen:



Filmen ovan fungerar bäst i Internet Explorer och tar några sekunder att ladda.
Projekt under mappning/bromsning.

Info:

B230 block -94 med kolvkylning.

Delvis betongfyllt.

Orginalvevaxel.

H-profilstakar.

Orginalkolvar.

531 topp från Erland Cox med större ventiler och dubbla ventilfjädrar.

Kamaxel från ACC racing.

Justerbart kamdrev.

Egenbyggt insug baserat på E-insug med 3" spjäll.

1680cc spridare.

Egenbyggt grenrör.

Hx40 turbo avgashus #19.

50mm wastegate.

Megasquirt sprut

MSD 6AL tändning + 3 stage retard box m.m.

Bränsle: E85.

Avgassystem 4" längd ca 1m, separet avgasrör från WG.

Nedkapad lastbilsintercooler.
Växellåda Chevrolet 350 automat med transbrake och manuellt ventilhus.

Hel flippfront i glasfiber.

Breddade bakskärmar 10cm per sida.

Ombyggda handtag och bakljus.

Hela lexanrutor i dörrarna

Hembyggd (ej godkänd) bur.
Karossen är förstärkt med U-profiler i golvet från rambenen fram till bakvagnsupphängningen bak.

Framvagn från Volvo 164.

Bakaxel: Svetsad 1030 från Volvo 240 med 4.10-1 utväxling. Upphängning 4-länk med uniballs och justerbara stag men ej justerbara fästen.


Bästa tid 2005: 12,49s@182kmh.

Bästa tid 2006: 12,24s@163kmh.

Bästa tid 2007: 12,43s.






Daniel Bjälevik - Volvo 142 Turbo -69:


Nylackad


Första motorn


Nuvarande motor


Drifting


Filmat 2007 400hk+

Projekt under mappning/bromsning.

Info:

B23 block.

Portad 405 topp med större ventiler.

Orginalvevaxel.

H-profilstakar.

B23ET kolvar.

Trimkamaxel.

Justerbart kamdrev.

Egenbyggt insug.

Egenbyggt grenrör.

Haltech insprutning.

Hx40 turbo avgashus #16.

50mm wastegate.

MSD dis2 tändbox.

Bränsle: Bensin.

Avgassystem 3".

Nedkapad lastbilsintercooler.

Getrag 262 manuell 4-växlad låda.

Huv, framskärmar, dörrar och bagagelucka i glasfiber.

164 svetsad bakaxel upphängd i uniballs.

Fullbur.

Lackad med Volvo orginalkulör 99.